Wednesday 13 February 2013

CELOTEH MOMMY MELETOP 2

salam semua,

untuk makluman semua,sekarang ini makin susah untuk mendapatkan stok manjakani mekah..haiihhh..kalau pun ada,harga sangat melambung..terlambung jugaklah mommy..korang bayangkan kalau rege naik 4-5 ganda, xcukup napas ler mommy.

mungkin sebab tu produk2 yang ada di pasaran kini yang melibatkan manjakani mencampurkan manjakani dengan serbuk minuman,atau malt atau campuran lain kerana susah nak dapatkan bekal..kes mommy lagi kritikal sebab mommy hanya guna manjakani mekah dan tidak bersedia mengambil jenis manjakani lain kerana mommy xtau khasiatnya sama,kurang atau mcm mana..kalau lebih xpe,lagipun setahu mommy setakat ini manjakani mekah paling baik dari segi kualiti,saiz buah dan khasiatnya. mommy xnaklah asal tangkap muat je..

sementelah dengan sabun manjakani..kerana menggunakan pati dan bahan organik,harga bahan2 mentah pon makin tinggi.korang bayangkan minyak kelapa dara,extrak aloevera, mungkin virgin oil murah sedikit berbanding yang lain,daun sopanam untuk buih juga mahal..patutlah bahan2 organik yang dijual mahal.boleh tengok beza kalau sayur organik dan yang tidak..jauh bezakan?..dan mungkin xramai yang berani nak  produce benda2 yang extrak2 ni sebab xpadan dengan harga yang nak dijual,jual mahal2 orang xbeli,jual murah2 cepatle xbernyawa.tapi kalau orang yang fikir pasal kesan dan khasiatnya,tak akan berkira.

untuk pengedar,
buat masa ini mana-mana yang order melebihi 30 botol,mommy amik masa sikit untuk pos.masalah bahan mentah.manjakani tumbuhan bermusim.kalau order korang mommy ambik,maknanya masih ada stok,atau dah dapat stok baru..kalau delay tu,nnti mommy bagitau.

berita sedihnya,
mommy dah buat manjakani secara komersial semenjak 2009...masih berjalan..dan tahun ni mommy nak tukar packaging ikut standard kementerian kesihatan,dah xbuat cikai2..dengan hologram bagai..so,mommy akan revised harga..ya,harga akan dinaikkan..mommy terpaksa..sekarang ni kalau nak ambik by cash,mommy akan layan kalau lebih dari 3 botol sebab untung kecik,xpadanan untuk menghantar. harga akan naik bukan sebab mommy mendabik dada (rasa dah laku,laris maka naik harga) tidak...korang boleh cek harga pasaran manjakani..even yang biasa pun rm70 sekilo.2 tahun lepas rm18 sekilo.belum yang jenis manjakani mekah lagi..

maka,sebelum harga dinaikkan selaras dengan repackaging nanti,korang boleh beli banyak2 buat stok sekarang.manjakani kalau korang simpan kat tempat kedap,xkan rosak atau expired.

mommy bukan nak kecam manjakani yang orang lain jual,tapi untuk yang jual serbuk pure manjakani,korang pastikanlah mereka jujur,maksudnya tiada campuran asing lain...ubat ni...kalau tulen,akan memberi seribu khasiat ke kita tapi kalau tidak,seribu mudarat jua.

kepada mereka yang berminat nak mendapatkan serbuk manjakani,boleh hubungi mommy 017239 0072


sabun rm35
serbuk rm35
kapsul rm35
maajun rm35
bebola rm25
caj pos rm5


terima kasih

1 comment: